);

Mons Royale

EN HISTORIE AF MONS ROYALE
Fra Wanaka Lake New Zealand designer Mons Royale præstationsmerinotøj til bjergene.

Det hele startede med pro freeride skiløber Hamish Acland. I årevis af rejser til konkurrencer, skyder og surfer på venners sofaer for at jage sneen, fandt Hamish sig selv spekuleret på, hvordan han kunne maksimere sit eventyr, mens han pakker med begrænset plads. De fleste skiløbere og snowboardere kender dette problem godt. Ski, støvler, overtøj og backcountry-sæt pakkes først. Derefter vaskbare; sokker, undertøj og underlag. Og endelig nogle gadetøj til at udfylde posen.

MR-Web-Om-Hamish
Hamish værdsatte sine få stykker, som han kunne bære både på bjerget og uden for. Og det var da han indså, at der var et hul, når det kom til baselægere.

Merino-baselægere var den performative præference. De var åndbare, men varme og altid mod lugt – selv efter dage med fortsat slid. Men på det tidspunkt var de fleste merino-baselægere på markedet kedelige. Sort og konservativ.

Sammen med Hannah Aubrey (nu Acland), en grafisk designer fra Kiwi, der havde skåret tænderne i New York på Fahrenheit 212, lancerede Hamish Mons Royale i 2009. Det første højtydende sortiment var frisk, dristig og kantet. Det skar igennem støj fra baselagemarkedet.

Mons voksede hurtigt ud over vinterbaselayer til at omfatte aktivt tøj til sommeren og til sidst en række mountainbiketøj. I dag tilbyder Mons det mest omfattende lagdelingssystem til din snesport, cykelbeklædning med høj ydeevne til din tid på tohjul og merino for livet imellem.

Ti år på
Mons Royale har en global fanebase, der inkluderer verdens bedste action-sportsudøvere, olympiere og eventyrere i de mest vidtgående hjørner af jorden. Mons er på lager i over 600 butikker globalt med kontorer i Innsbruck, Vancouver og Wanaka.

Mons Royale kom fra at tro, at et brand kunne bygges ved at designe produkter til teknisk ydeevne uden at gå på kompromis med stilen.

Luk menu
×
×

Kurv